JavaScript je vypnutý. Pro plnou funkčnost webu jej doporučujeme zapnout. Pro navigaci přejděte na
Mapa webu
.
Menu
+420 311 512 036
skola@zus-horovice.cz
+420 311 512 036
skola@zus-horovice.cz
Hledaný výraz
Hledat
rozšířené vyhledávání
Základní umělecká škola Josefa Slavíka Hořovice
O škole
Historie školy
Současnost
Vize školy
Projekty
Pedagogové
Rozvrhy
Hudební nauka a PHV
Soubory, komorní tělesa
Taneční obor
Výtvarný obor
Úplata za vzdělávání (školné)
Doplňující talentové zkoušky 2024⁄2025
Výsledky přijímacích zkoušek
Povinné informace
E-podatelna
Aktuality
Kalendář akcí
Pobočka Žebrák
Organizace školního roku
Kariéra
Naše obory
Hudební obor
Hudební nauka a PHV
Individuální výuka Hudební nauky (HN)
Okruhy k ověření znalostí individuálního studia HN
Smyčcová třída ⁄ Smyčcový soubor Mad Strings
Fotografie
Absolventi ve hře na housle⁄violu
Kapela HORband
KOPES
Tradice
Pěvecký sbor ZVONEK
Miniband
Folklorní soubor Brčálník
Soubor dechových nástrojů
Taneční obor
Výtvarný obor
Galerie
ŠR 2024⁄2025
ŠR 2023⁄2024
ŠR 2022⁄2023
Archív
ŠR 2021⁄2022
ŠR 2020⁄2021
Dokumenty
Kontakt
Napište nám
IZUŠ
Faceboook
YouTube
Úvodní stránka
Naše obory
Hudební obor
Hudební nauka a PHV
Okruhy k ověření znalostí...
Okruhy k ověření znalostí individuálního studia HN
1. ročník
1. pololetí
psaní not a pomlk (celé, půlové, čtvrťové, osminové) v rozsahu od malého g až po c2
zápis stupnice C Dur + vyznačení ½ tónů
vysvětlit co je to stupnice, nota, notová osnova
2. pololetí
psaní not a pomlk (celé, půlové, čtvrťové, osminové) v rozsahu od malého g až po c2 (s křížky i béčky)
zápis stupnice C dur, G Dur + vyznačení ½ tónů
vysvětlit pojmy - stupnice, nota, notová osnova, co je to předznamenání…
2. ročník
1. pololetí
znalost not v houslovém klíči (od malého g po h2)
znalost not v basovém klíči (c – c1)
psaní not a pomlk + vyťukávání rytmického cvičení (celé, půlové, čtvrťové, osminové)
stupnice Dur s křížky (do 5#)
vyjmenovat a napsat do notové osnovy všechny # a b (je jich sedm)
vysvětlit pojmy: stupnice, nota, notová osnova
přednes jednoduché lidové písně (Černé oči; Beskyde, Beskyde; …)
základní hudební nástroje a zařazení do skupin hud. nástrojů (dechové, smyčcové, ..)
2. pololetí
psaní not a pomlk (celé, půlové, čtvrťové, osminové) v rozsahu od malého g až po c2 (s křížky i béčky)
zápis stupnic Dur s béčky (do 5b)
znalost not v basovém klíči – Velká oktáva (C – H)
vysvětlit pojem interval a vyjmenovat intervaly základní
tempová označení (allegro, moderato, adagio, …)
znalost smyčcových, dechových dřevěných a žesťových nástrojů
přednes písně v Dur a moll
3. ročník
1. pololetí
rozpoznání druhu mollové stupnice (aiolská, harmonická, melodická)
stupnice moll s křížky (do 5#)
znalost tónického kvintakordu a jeho obratů
postup křížků (#) a béček (b) v předznamení
vysvětlit pojem interval, vyjmenovat všech osm (prima, sekunda…) rozdělit na dva druhy (čisté a velké) a umět je tvořit
dynamická znaménka (pp, p, mp, mf, f, ff)
přednes jednoduché lidové písně (Marjánko, Marjánko; Dolina, dolina; Voděnka studená; …)
život a dílo B. Smetany, A. Dvořáka
2. pololetí
stupnice Dur s béčky (do 7b)
stupnice stejnojmenné a paralelní
umět pracovat s obraty Durových kvintakordů
tempová označení (allegro, moderato, adagio, …)
intervaly čisté a velké + rozdělení na malé, velké, zvětšené, zmenšené
výrazové prostředky v notách – staccato, legato, důraz, koruna
vysvětlit pojem transpozice
4. ročník
1. pololetí
stupnice Dur s křížky (do 7#)
dvojité křížky (#) a béčka (b)
tempová označení
přednes jednoduché lidové písně (Už se ten Tálinskej rybník nahání; Na tom Bošileckym mostku; …)
komorní soubory, složení orchestru
vysvětlit pojem enharmonická záměna
J. S. Bacha - život a dílo
2. pololetí
stupnice Dur a moll (do 7b a 7#)
melodické ozdoby (příraz, skupinka, nátryl, náraz, trylek, obal)
W. A. Mozarta - život a dílo
mollový kvintakord a jeho obraty
umět sestavit dominantní septakord
umět postavit kvintakordy (hlavní funkce) tonika T, subdominanta S, dominanta D
intervaly čisté a velké + rozdělení na malé, velké, zvětšené, zmenšené
vysvětlit pojem transpozice, alla breve, enharmonická záměna
5. ročník
1. pololetí
stupnice stejnojmenné a paralelní
druhy a obsazení komorních souborů
vysvětlit pojem motiv a téma
J. S. Bacha - život a dílo
L. vań Beethoven - život a dílo
2. pololetí
označení výrazových prostředků v notách – tenuto, portamento, glissando
hlavní a vedlejší kvintakordy
intervaly čisté a velké + rozdělení na malé, velké, zvětšené, zmenšené
znalost hudebních nástrojů – cimbál, akordeon, dudy, cembalo, xylofon
umět sestavit dominantní septakord
umět tvořit zmenšené a zvětšené kvintakordy
romantismus v hudbě – B. Smetana, A. Dvořák, R. Schuman, P. I. Čajkovskij
impresionismus v hudbě – C. Debussy
další skladatelé – L. Janáček, B. Martinů, I. Stravinskij
Naše obory
Hudební obor
Hudební nauka a PHV
Individuální výuka Hudební nauky (HN)
Okruhy k ověření znalostí individuálního studia HN
Smyčcová třída ⁄ Smyčcový soubor Mad Strings
Kapela HORband
KOPES
Pěvecký sbor ZVONEK
Miniband
Folklorní soubor Brčálník
Soubor dechových nástrojů
Taneční obor
Výtvarný obor
Kalendář
Předchozí
Únor
2025
Další
Po
Út
St
Čt
Pá
So
Ne
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
1
CARMEN Z PĚTIDOMÍ
Zobrazit všechny záznamy ze dne
7
8
9
10
11
12
1
Okresní kolo soutěže ZUŠ v SÓLOVÉM A KOMORNÍM ZPĚVU
Zobrazit všechny záznamy ze dne
13
14
15
16
17
1
Předehrávka žáků dechového oddělení
Zobrazit všechny záznamy ze dne
18
19
1
Absolventský koncert Alžběty Hatinové (housle)
Zobrazit všechny záznamy ze dne
20
21
22
23
24
25
26
27
28
1
2
Partneři
Středočeský kraj
IZUŠ
MŠMT
ÚUR
OPJAK