Okruhy k ověření znalostí individuálního studia HN
1. ročník
1. pololetí
- psaní not a pomlk (celé, půlové, čtvrťové, osminové) v rozsahu od malého g až po c2
- zápis stupnice C Dur + vyznačení ½ tónů
- vysvětlit co je to stupnice, nota, notová osnova
2. pololetí
- psaní not a pomlk (celé, půlové, čtvrťové, osminové) v rozsahu od malého g až po c2 (s křížky i béčky)
- zápis stupnice C dur, G Dur + vyznačení ½ tónů
- vysvětlit pojmy - stupnice, nota, notová osnova, co je to předznamenání…
2. ročník
1. pololetí
- znalost not v houslovém klíči (od malého g po h2)
- znalost not v basovém klíči (c – c1)
- psaní not a pomlk + vyťukávání rytmického cvičení (celé, půlové, čtvrťové, osminové)
- stupnice Dur s křížky (do 5#)
- vyjmenovat a napsat do notové osnovy všechny # a b (je jich sedm)
- vysvětlit pojmy: stupnice, nota, notová osnova
- přednes jednoduché lidové písně (Černé oči; Beskyde, Beskyde; …)
- základní hudební nástroje a zařazení do skupin hud. nástrojů (dechové, smyčcové, ..)
2. pololetí
- psaní not a pomlk (celé, půlové, čtvrťové, osminové) v rozsahu od malého g až po c2 (s křížky i béčky)
- zápis stupnic Dur s béčky (do 5b)
- znalost not v basovém klíči – Velká oktáva (C – H)
- vysvětlit pojem interval a vyjmenovat intervaly základní
- tempová označení (allegro, moderato, adagio, …)
- znalost smyčcových, dechových dřevěných a žesťových nástrojů
- přednes písně v Dur a moll
3. ročník
1. pololetí
- rozpoznání druhu mollové stupnice (aiolská, harmonická, melodická)
- stupnice moll s křížky (do 5#)
- znalost tónického kvintakordu a jeho obratů
- postup křížků (#) a béček (b) v předznamení
- vysvětlit pojem interval, vyjmenovat všech osm (prima, sekunda…) rozdělit na dva druhy (čisté a velké) a umět je tvořit
- dynamická znaménka (pp, p, mp, mf, f, ff)
- přednes jednoduché lidové písně (Marjánko, Marjánko; Dolina, dolina; Voděnka studená; …)
- život a dílo B. Smetany, A. Dvořáka
2. pololetí
- stupnice Dur s béčky (do 7b)
- stupnice stejnojmenné a paralelní
- umět pracovat s obraty Durových kvintakordů
- tempová označení (allegro, moderato, adagio, …)
- intervaly čisté a velké + rozdělení na malé, velké, zvětšené, zmenšené
- výrazové prostředky v notách – staccato, legato, důraz, koruna
- vysvětlit pojem transpozice
4. ročník
1. pololetí
- stupnice Dur s křížky (do 7#)
- dvojité křížky (#) a béčka (b)
- tempová označení
- přednes jednoduché lidové písně (Už se ten Tálinskej rybník nahání; Na tom Bošileckym mostku; …)
- komorní soubory, složení orchestru
- vysvětlit pojem enharmonická záměna
- J. S. Bacha - život a dílo
2. pololetí
- stupnice Dur a moll (do 7b a 7#)
- melodické ozdoby (příraz, skupinka, nátryl, náraz, trylek, obal)
- W. A. Mozarta - život a dílo
- mollový kvintakord a jeho obraty
- umět sestavit dominantní septakord
- umět postavit kvintakordy (hlavní funkce) tonika T, subdominanta S, dominanta D
- intervaly čisté a velké + rozdělení na malé, velké, zvětšené, zmenšené
- vysvětlit pojem transpozice, alla breve, enharmonická záměna
5. ročník
1. pololetí
- stupnice stejnojmenné a paralelní
- druhy a obsazení komorních souborů
- vysvětlit pojem motiv a téma
- J. S. Bacha - život a dílo
- L. vań Beethoven - život a dílo
2. pololetí
- označení výrazových prostředků v notách – tenuto, portamento, glissando
- hlavní a vedlejší kvintakordy
- intervaly čisté a velké + rozdělení na malé, velké, zvětšené, zmenšené
- znalost hudebních nástrojů – cimbál, akordeon, dudy, cembalo, xylofon
- umět sestavit dominantní septakord
- umět tvořit zmenšené a zvětšené kvintakordy
- romantismus v hudbě – B. Smetana, A. Dvořák, R. Schuman, P. I. Čajkovskij
- impresionismus v hudbě – C. Debussy
- další skladatelé – L. Janáček, B. Martinů, I. Stravinskij
Kalendář
Po |
Út |
St |
Čt |
Pá |
So |
Ne |
30
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
1
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
1
|
2
|
3
|